Strategia de produs vine între viziunea startup-ului și roadmap. Aceasta este, așa cum îi spune și numele, o strategie, o formă high-level prin care descrii ce vrei să obții cu produsul tău și cum vei realiza asta. Prin aceasta, răspunzi la întrebări cheie precum:
În primul rând, iți definești viziunea startup-ului tău. Poți face asta dacă ai informații despre piață, competiție, segmentul de clienți, punctele forte și punctele slabe ale startup-ului tău și go-to-market plan. Astfel, înțelegi mai bine și poți să exprimi problema pe care vrei să o rezolvi, piața adresată și modul în care o vei ataca. În stadiul early-stage al Google, viziunea suna așa: “Organizăm informația din întreaga lume și o facem accesibilă și utilă, în mod universal.”
În al doilea rând, îți stabilești obiectivele pentru produsul tău. Pentru fiecare obiectiv, decizi un mod de a monitoriza și măsura succesul și, tot pentru fiecare obiectiv, stabilești un deadline. Exemple de obiective ar putea fi:
Apoi, după ce ți-ai stabilit obiectivele, iți stabilești inițiativele de produs. Acestea sunt acele obiective de la pasul anterior, pe care le grupezi în ceea ce se numesc teme de produs și pe care, mai apoi, le adaugi în roadmap. Acestea trebuie să fie semnificative, complexe și abia mai apoi să fie sparte în task-uri, acțiuni concrete. Exemple de inițiative ar putea fi:
Strategia de produs este o formă high-level de a vorbi despre produsul tău și care descrie elemente esențiale precum viziunea startup-ului, obiective de produs și inițiative de produs. Acum știi și care sunt pașii prin care să-ți creezi o strategie de produs pentru produsul tău. Află mai multe, din ultimul nostru episod de YouTube.
Press Release, September 13, 2023 After a successful first edition organised in May 2023, Launch […]
Citeste mai multAi o idee de business. Una în care crezi mult. Bun, bun, dar întrebarea e […]
Citeste mai multComunicat de presă, 19 mai 2023 Două noi proiecte românești în industria de tehnologie pentru […]
Citeste mai multComunicat de presă, 3 mai 2023 Launch Health Tech, primul eveniment dintr-o serie dedicată ecosistemului […]
Citeste mai multissued by Launch Community, an initiative of How to Web | Google for Startups | […]
Citeste mai multScena locală de startup-uri, tehnologie și inovație se întâlnește pe 20 septembrie, înainte de How […]
Citeste mai multScorul BRICE (găsești aici un template de framework) îți oferă un mod consistent de-a evalua, într-un mod obiectiv, viitoare sau potențiale dezvoltări de produs.
Citeste mai multPirate metrics este printre cel mai cunoscut set de metrici și acronimul vine de la: Acquisition, Activation, Retention, Referral, Revenue.
Citeste mai multLean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.
Citeste mai multPe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes.
Citeste mai multTe-ai întrebat vreodată ce face diferența între un start-up care rămâne doar o idee bună […]
Citeste mai multȘtim că viața într-un startup poate fi un rollercoaster – cu urcușuri și coborâșuri amețitoare. […]
Citeste mai mult