5 must-have pentru un MVP de succes

Ai o idee de business. Una în care crezi mult.

Bun, bun, dar întrebarea e – de unde bani? Cine va cumpăra produsul? Ia stai. Înainte trebuie să-l construiești. Cum îl creezi astfel încât să ajungi la un MVP de succes?

Și uite așa, ajungi să mai tai din entuziasmul de la început. Tocmai din acest motiv am scris articolul ăsta – să te ajutăm cu câteva răspunsuri la dilemele tale.

Ține minte, perfecțiunea nu există, însă suntem siguri că mulți dintre fondatorii români sunt aproape de a o atinge. În plus, e bine să-ți (re)amintești din când în când lucruri despre ecosistemul antreprenorial.


1. Soluționarea unei probleme reale

Poți avea o mulțime de idei, dar să ai un impact real înseamnă să rezolvi o problemă importantă pentru oameni. Cel mai bun sfat pentru a face asta? Ieși din casă și povestește oamenilor despre ideea ta. Convinge-i să își imagineze utilizarea produsului tău și să vadă dacă le face viața mai ușoară. Dacă ai primit un răspuns favorabil și un zâmbet, consideră ca ai un start bun către MVP-ul dorit.


2. Să ai un product strategy

Chiar dacă ești la început de drum și poate adesea produsul se schimbă, este extrem de important ca strategia să existe. Imaginează-ți strategia ca o hartă a drumului către succes care îți oferă o direcție și te ajută să rămâi concentrat pe obiectivele tale cheie.


Ca să vezi pe larg despre ce vorbim, urmărește podcastul cu Mălin Ștefănescu în care explică mai multe despre importanța strategiei în dezvoltarea unui startup.


3. Să testezi, dar să nu intri în gap-ul de a testa continuu

MVP-ul este o oportunitate de a testa ipotezele și de a învăța cât mai multe despre nevoile și comportamentul utilizatorilor. Cu toate acestea, evită să rămâi blocat într-un ciclu infinit de teste. Adaptează-te în funcție de feedback-ul utilizatorilor, dar nu uita să iei și măsuri concrete pentru a progresa către următoarea etapă.


Hai, rămâi cu ochii pe canalul nostru de YouTube, în două zile dăm drumul unui nou podcast în care se vorbește despre rolul testării produsului într-un business.


4. Creează o poveste în jurul business-ului

Suntem oameni, ne plac poveștile, de aceea, te încurajăm ca pe măsură ce atragi investitori și clienți, să creezi o poveste reală și sinceră despre cum s-a născut startup-ul tău, ca să rezolve problemele oamenilor. O istorisire autentică poate face diferența în a atrage investitori, parteneri de business și a-ți păstra membrii echipei motivați.

În comunitatea Launch punem accent pe networking pentru că ne-am dat seama cât de important e să auzi și să vezi povești și discuții în care să te regăsești și să îți poți spune, la rândul tău, povestea ta. Dacă ești interesat să afli mai multe despre Launch, aici poți găsi mai multe detalii.


5. Să ai un plan de monetizare/ extindere

Gândește-te la viitorul startup-ului. Creează un mini-plan în care să integrezi metode prin care să extinzi startup-ul și să oferi mai multă valoare clienților tăi. În acest plan, te încurajăm să iei în calcul faptul că un angel investor te-ar ajuta să crești un MVP. 


O rețetă magică pentru un MVP de succes? Nu prea există, însă știm că un startup este mai mult decât doar o idee bună. Îți trebuie o perspectivă clară, adaptabilitate și o abordare practică. Învață din feedback-ul utilizatorilor, rafinează produsul și fă pasul următor către succesul tău de start-up. 

Te-am inspirat câtuși de puțin?👀

Pentru mai multe povești și inspirație, urmărește podcasturile noastre, audiție plăcută! 

Inapoi la blog

Articole recente

Launch Health Tech Ed. 2

Launch Health Tech brings together the CEE Health Tech ecosystem, on October 3rd, in Bucharest

Press Release, September 13, 2023 After a successful first edition organised in May 2023, Launch […]

Citeste mai mult

Cum a fost în cadrul primei ediții Launch Health Tech | Mai 18, 2023 | Bucuresti, Apollo 111

Comunicat de presă, 19 mai 2023 Două noi proiecte românești în industria de tehnologie pentru […]

Citeste mai mult

Deschidem verticala de health prin Launch Health Tech | Ed. 1, Mai 18, 2023 | Bucuresti, Apollo 111

Comunicat de presă, 3 mai 2023 Launch Health Tech, primul eveniment dintr-o serie dedicată ecosistemului […]

Citeste mai mult

Launch Annual Report 2023: The State of Romanian-born Early Stage Startups

issued by Launch Community, an initiative of How to Web | Google for Startups | […]

Citeste mai mult

Launch Community Evenings #5 Bucharest are loc pe 20 septembrie, la Club Expirat

Scena locală de startup-uri, tehnologie și inovație se întâlnește pe 20 septembrie, înainte de How […]

Citeste mai mult

Scorul BRICE. Cum să prioritizezi

Scorul BRICE (găsești aici un template de framework) îți oferă un mod consistent de-a evalua, într-un mod obiectiv, viitoare sau potențiale dezvoltări de produs.

Citeste mai mult

Launch Community Report 2021

Citeste mai mult

Pirate Metrics: AARRR

Pirate metrics este printre cel mai cunoscut set de metrici și acronimul vine de la: Acquisition, Activation, Retention, Referral, Revenue.

Citeste mai mult

Lean Canvas

Lean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.

Citeste mai mult

Cum să îți poziționezi produsul

Pe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes.

Citeste mai mult

How to Web, co-organizator al Launch

Launch, comunitatea fondatorilor de startups este o inițiativă a How to Web, Google for Startups, […]

Citeste mai mult

Raportul Launch Romania „The State of Romanian-born Early Stage Startups 2024”

Launch Romania powered by BCR, în colaborare cu Google și partenerul fondator How to Web, […]

Citeste mai mult

Primește newsletter Launch

Skip to toolbar
Logo Twitter Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube