Ai o idee de business. Una în care crezi mult.
Bun, bun, dar întrebarea e – de unde bani? Cine va cumpăra produsul? Ia stai. Înainte trebuie să-l construiești. Cum îl creezi astfel încât să ajungi la un MVP de succes?
Și uite așa, ajungi să mai tai din entuziasmul de la început. Tocmai din acest motiv am scris articolul ăsta – să te ajutăm cu câteva răspunsuri la dilemele tale.
Ține minte, perfecțiunea nu există, însă suntem siguri că mulți dintre fondatorii români sunt aproape de a o atinge. În plus, e bine să-ți (re)amintești din când în când lucruri despre ecosistemul antreprenorial.
Poți avea o mulțime de idei, dar să ai un impact real înseamnă să rezolvi o problemă importantă pentru oameni. Cel mai bun sfat pentru a face asta? Ieși din casă și povestește oamenilor despre ideea ta. Convinge-i să își imagineze utilizarea produsului tău și să vadă dacă le face viața mai ușoară. Dacă ai primit un răspuns favorabil și un zâmbet, consideră ca ai un start bun către MVP-ul dorit.
Chiar dacă ești la început de drum și poate adesea produsul se schimbă, este extrem de important ca strategia să existe. Imaginează-ți strategia ca o hartă a drumului către succes care îți oferă o direcție și te ajută să rămâi concentrat pe obiectivele tale cheie.
Ca să vezi pe larg despre ce vorbim, urmărește podcastul cu Mălin Ștefănescu în care explică mai multe despre importanța strategiei în dezvoltarea unui startup.
MVP-ul este o oportunitate de a testa ipotezele și de a învăța cât mai multe despre nevoile și comportamentul utilizatorilor. Cu toate acestea, evită să rămâi blocat într-un ciclu infinit de teste. Adaptează-te în funcție de feedback-ul utilizatorilor, dar nu uita să iei și măsuri concrete pentru a progresa către următoarea etapă.
Hai, rămâi cu ochii pe canalul nostru de YouTube, în două zile dăm drumul unui nou podcast în care se vorbește despre rolul testării produsului într-un business.
Suntem oameni, ne plac poveștile, de aceea, te încurajăm ca pe măsură ce atragi investitori și clienți, să creezi o poveste reală și sinceră despre cum s-a născut startup-ul tău, ca să rezolve problemele oamenilor. O istorisire autentică poate face diferența în a atrage investitori, parteneri de business și a-ți păstra membrii echipei motivați.
În comunitatea Launch punem accent pe networking pentru că ne-am dat seama cât de important e să auzi și să vezi povești și discuții în care să te regăsești și să îți poți spune, la rândul tău, povestea ta. Dacă ești interesat să afli mai multe despre Launch, aici poți găsi mai multe detalii.
Gândește-te la viitorul startup-ului. Creează un mini-plan în care să integrezi metode prin care să extinzi startup-ul și să oferi mai multă valoare clienților tăi. În acest plan, te încurajăm să iei în calcul faptul că un angel investor te-ar ajuta să crești un MVP.
O rețetă magică pentru un MVP de succes? Nu prea există, însă știm că un startup este mai mult decât doar o idee bună. Îți trebuie o perspectivă clară, adaptabilitate și o abordare practică. Învață din feedback-ul utilizatorilor, rafinează produsul și fă pasul următor către succesul tău de start-up.
Te-am inspirat câtuși de puțin?👀
Pentru mai multe povești și inspirație, urmărește podcasturile noastre, audiție plăcută!
Press Release, September 13, 2023 After a successful first edition organised in May 2023, Launch […]
Citeste mai multComunicat de presă, 19 mai 2023 Două noi proiecte românești în industria de tehnologie pentru […]
Citeste mai multComunicat de presă, 3 mai 2023 Launch Health Tech, primul eveniment dintr-o serie dedicată ecosistemului […]
Citeste mai multissued by Launch Community, an initiative of How to Web | Google for Startups | […]
Citeste mai multScena locală de startup-uri, tehnologie și inovație se întâlnește pe 20 septembrie, înainte de How […]
Citeste mai multScorul BRICE (găsești aici un template de framework) îți oferă un mod consistent de-a evalua, într-un mod obiectiv, viitoare sau potențiale dezvoltări de produs.
Citeste mai multPirate metrics este printre cel mai cunoscut set de metrici și acronimul vine de la: Acquisition, Activation, Retention, Referral, Revenue.
Citeste mai multLean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.
Citeste mai multPe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes.
Citeste mai multȘtim că viața într-un startup poate fi un rollercoaster – cu urcușuri și coborâșuri amețitoare. […]
Citeste mai multDupă o discuție captivantă cu Cătălin Anghel, fondatorul Cautcurier.ro, am extras câteva lecții esențiale pentru […]
Citeste mai mult