Scorul BRICE. Cum să prioritizezi

Pe parcursul vieții unui produs, îi vei aduce îmbunătățiri.Care sunt cele mai relevante, cum le prioritizezi? Sau intenționezi să pornești cu toate deodată și să rămâi fără energie?

Ce este scorul BRICE

Scorul BRICE (găsești aici un template de framework) îți oferă un mod consistent de-a evalua, într-un mod obiectiv, viitoare sau potențiale dezvoltări de produs. Acronimul BRICE vine de la:

  • Business importance
  • Reach
  • Impact
  • Confidence
  • Effort

Scorul BRICE rezultă, deci, din ecuația data de: (Business x Reach x Impact x Confidence) / Effort. Această metodă te ajută să-ți cuantifici potențialele sau viitoarele dezvoltări în produs, astfel încât să știi cum sa le prioritizezi.

E ideal și sănătos să prioritizezi dezvoltările în produs care au scorul BRICE dintre cele mai mari. Iar acelea sunt, de regulă, cele care rezolvă problemele cele mai mari pentru utilizatorii tăi. În felul ăsta, îți crești șansele să ai recurență în produs, iar in felul asta, iti va fi mult mai simplu sa ai retentie buna de la următorii utilizatori. În plus, îți aduce un beneficiu ție și echipei tale, căci vă pune în mindset-ul de a rezolva probleme și nu doar de a dezvolta noi features.

BRICE vs RICE

BRICE e varianta extinsă a framework-ului RICE, care a fost dezvoltat de echipa Intercom (www.intercom.com), cu scopul de a-și îmbunătăți procesul de decizie în legătură cu dezvoltările din produsul lor – un tool de messaging și client service pentru platformele online.

Atât prin RICE, cât și prin BRICE îți iei niște referințe, faci niște estimari; estimări pe care, ulterior, le poți compara cu numerele reale, de după ce ai făcut dezvoltările respectivelor funcționalități. Și, în felul acesta, îți poți rafina capacitatea de a estima cât mai corect. 

Elementele care compun scorul BRICE

BRICE aduce, în plus față de RICE, elementul business importance, care te ajută să cuantifici importanța unei funcții sau a unui feature, în funcție de obiectivele de business per total.

Prin elementul reach, estimezi câți oameni vor fi influențați într-o anumită perioadă de timp de funcționalitatea pe care vrei s-o dezvolți.

Elementul impact poate să reflecte un obiectiv concret, cum ar fi rata de conversie dintre vizitatori și clienți plătitori, odată implementată funcționalitatea pe care vrei s-o evaluezi. Impactul este, pe o scară de 3, de la 0,25 – impact minimal, la 0,5 – impact scazut, la 1 – impact mediu, la 2 – impact mare și până la 3 – impact masiv.

Prin elementul confidence măsori gradul în care ai suficiente date care-ți sprijină deciziile. De exemplu, dacă pentru un feature pe care vrei să-l dezvolți ai date în privința reach-ului, dar impactul îl estimezi mai mult în intuiție, vei reflecta asta în nivelul încrederii. Încrederea este între 50% – încredere scăzută, 80% – încredere medie și 100% – încredere mare.Dacă încrederea este sub 50%, atunci dezvoltarea este, mai degrabă, ceea ce se numește moonshot și înseamnă că ar trebui să-ți recalibrezi așteptările.

Elementul effort este similar cu elementul reach. Aici estimezi efortul pe care-l va implica dezvoltarea pe care o evaluezi, efort măsurat în numărul de luni necesare pentru development și numărul de oameni care vor face asta.

Scorul produsului tău

Așadar, scorul BRICE (găsești aici un template de framework) te ajută să-ți cuantifici și să-ți prioritizezi viitoarele sau potențialele dezvoltări în produs. Acum știi că BRICE este o “alternativă” foarte bună la metoda prin care te apuci să dezvolți toate funcționalitățile deodată, atunci când riscul e să rămâi fără resurse – timp, bani, energie sau motivatie.

Explicăm, pe larg, acest framework, în episodul aflat pe canalul nostru de YouTube. Alătură-te comunității de acolo, abonându-te la canal, și fii la curent cu frameworks și alte resurse care te pot ajuta să dezvolți startup-ul tău!

Inapoi la blog

Articole recente

Launch Community Report 2021

Citeste mai mult

Pirate Metrics: AARRR

Pirate metrics este printre cel mai cunoscut set de metrici și acronimul vine de la: Acquisition, Activation, Retention, Referral, Revenue.

Citeste mai mult

Lean Canvas

Lean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.

Citeste mai mult

Cum să îți poziționezi produsul

Pe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes.

Citeste mai mult

How to Web, co-organizator al Launch

Launch, comunitatea fondatorilor de startups este o inițiativă a How to Web, Google for Startups, […]

Citeste mai mult

Bullseye – cum găsești canalele de distribuție

Știi care este una dintre principalele cauze de eșec într-un startup? În afară de situația în care construiești un produs inutil. Ei bine, e lipsa unui canal de distribuție care să funcționeze.

Citeste mai mult

Primește newsletter Launch

Logo Twitter Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube