How to Web, co-organizator al Launch

Launch, comunitatea fondatorilor de startups este o inițiativă a How to Web, Google for Startups, BCR Social Finance și Orange România.

Fiecare co-organizator contribuie la comunitatea Launch prin acces la o varietate de resurse pe care le pune la dispoziția fondatorilor. Echipa How to Web a identificat nevoia creării unei astfel de comunități, după mai bine de zece ani de lucru cu startup-urile, în programe și conferințe organizate pentru fondatori din toată țara și din regiunea de Sud-Est a Europei.

Cum a apărut ideea unei comunități ca Launch

Bogdan Iordache, fondator al How to Web, spune că Launch se bazează pe experiența pe care aceștia au avut-o în ultimii ani cu Demo Nights. Demo Nights este o serie How to Web de evenimente antreprenoriale, care a ajutat, în medie, câte o sută de participanți per ediție. 

În același timp, în cadrul How to Web există și Startup Spotlight, program și competiție adresate startup-urilor mai avansate. ”La Startup Spotlight aveam de-a face cu startup-uri (din România și din regiune) care se întâlneau cu investitori din toată lumea, experți și marile companii de tehnologie. Spotlight era un proiect high-end. Am început să facem Demo Nights, deoarece evenimentul se adresa comunităților locale. Am descoperit, astfel, o altă clasă de startups, cu alte probleme – companii care erau la început, cu fondatori care aveau mult mai puțină experiență.”

Alexandru Agatinei, Startup Programs Manager al How to Web, spune că și-a dat seama, pe măsură ce se desfășurau edițiile Demo Nights, că exista o lacună foarte mare între startup-urile cu care se întâlnea acolo și cele din Spotlight. ”Diferența de nivel dintre acestea două era foarte mare, pentru că fondatorilor din Demo Nights le lipseau elemente necesare pentru a-și contura produsul, a avea o strategie de pricing și a înțelege cum să crească, în continuare, pentru a se adresa unui investitor.” În schimb, companiile din cadrul Spotlight aveau aceste lucruri rezolvate. 

Rețeaua de sprijin pentru fondatori are un rol esențial în reușita startup-urilor lor

Este important spiritul de comunitate, nu doar programul, deoarece companiilor care termină un program de accelerare le este mai greu să obțină aceleași rezultate și să aibă succes, dacă nu au mai departe sprijinul unui network solid.

”Interacțiunea cu founderii din ultimii trei ani ne-a indicat oportunitatea de a creiona un proiect care să-i ajute pe cei care sunt la început, la firul ierbii, să își definească corect produsele, prioritățile și să dezvolte startup-uri de succes”, spune Bogdan Iordache. Acum, cu ajutorul Launch, fondatorii au acces la resursele necesare, care să îi sprijine în a înfrunta provocările întâlnite în ecosistemul antreprenorial.

How to Web este organizatorul conferinței cu același nume, care aduce la un loc fondatori de produs, fonduri de investiții, angel investors, mentori și alți stakeholderi relevanți din ecosistemul de antreprenoriat tech, în cadrul celei mai mari conferințe de profil din SEE.  

Articole recente

Lean Canvas

Lean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.

Citeste mai mult

Cum să îți poziționezi produsul

Pe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes.

Citeste mai mult

Strategia de produs

Strategia de produs vine între viziunea startup-ului și roadmap. Aceasta este, așa cum îi spune și numele, o strategie, o forma high-level prin care descrii ce vrei să obții cu produsul tău și cum vei realiza asta.

Citeste mai mult
Logo Twitter Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube