Cum să îți poziționezi produsul

Pe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes. Printre acestea, se află cele care te ajută să știi: cum să poziționezi produsul, cum să-l prezinți succint, ce metrici să folosești ca să măsori progresul, cum să identifici cât mai devreme canalele de distribuție potrivite și lista poate continua.

Procesul de poziționare nu se încheie niciodată!

Dacă trebuie să reții ceva din acest articol, acest lucru ar fi următorul: Procesul de poziționare nu se încheie niciodată! E important să-l reiei ori de câte ori sunt schimbări semnificative în piață. În plus, procesul de poziționare nu este totuna cu procesul de a scrie mesaje legate de produsul tău.

O poziționare greșită, slabă pentru potențialii utilizatori rezultă în situații precum:

  • aceștia nu înțeleg ce face produsul
  • cred că produsul nu li se adresează lor
  • nu-i înțeleg valoarea
  • nu cred că produsul poate livra valoarea promisă
  • nu văd diferențe între produsul tău și produse similare.

Obviously Awesome Positioning

Ca să ajungi să-ți poziționezi corect produsul, în primă fază desprinde-te de categoria din care crezi că face parte. Dă-ți răspunsuri la o serie de întrebări, inspirate din procesul de positioning propus de April Dunford, în cartea sa Obviously Awesome.

  • Ce alternative ar fi folosit utilizatorii tăi, dacă produsul tău nu ar fi existat?
  • Ce face produsul tău în mod unic?
  • Cui îi pasă de valoarea pe care o aduci prin produsul tău? Cine sunt acei oameni pe care-i doare cel mai tare problema pe care produsul tău o rezolvă?

Market Frame of Reference

În continuarea procesului de poziționare, alege ceea ce se numește the market frame of reference pentru produsul tău. Astfel, încadrează produsul în acea categorie de piață care-i pune cel mai bine în evidență valoarea de care le pasă cel mai mult utilizatorilor tăi.Dacă știi că ai asumpții în răspunsurile date, calibrarea va veni din interacțiunile produsului tău cu utilizatorii. Așa că, odată ce-ai trecut prin acest proces, nu-ți mai rămâne decât să testezi și să iterezi! Vezi și episodul de YouTube, unde luăm cazul startup-ului Brunch și vedem cum se face corect un proces de poziționare.

Articole recente

Lean Canvas

Lean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.

Citeste mai mult

How to Web, co-organizator al Launch

Launch, comunitatea fondatorilor de startups este o inițiativă a How to Web, Google for Startups, […]

Citeste mai mult

Strategia de produs

Strategia de produs vine între viziunea startup-ului și roadmap. Aceasta este, așa cum îi spune și numele, o strategie, o forma high-level prin care descrii ce vrei să obții cu produsul tău și cum vei realiza asta.

Citeste mai mult
Logo Twitter Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube