Elevator Pitch. Cum să îți prezinți pe scurt produsul

Poți vorbi scurt și la obiect despre produsul tău? Imaginează-ți următorul scenariu: în mod neprevăzut, ai ocazia unei conversații cu un potențial client sau investitor, dar nu știi mai nimic despre experiența lor sau cât de bine îți cunosc produsul, așa că va trebui să începi conversația descriindu-le ce face produsul tău, în mai puțin de 1 minut! Urmează, deci, să deschizi conversația cu un elevator pitch.

De ce te ajută să ai un elevator pitch

Doar pentru că ar trebui să dureze puțina acea conversație, nu înseamnă că nu poate merge prost. Din păcate, abordarea cea mai comună (și mai puțin eficientă) este să le prezinți produsul în termeni de funcționalități. Însă, dacă păstrezi unghiul acesta, cei cu care vorbești n-o să înțeleagă dacă rezolvi o problemă, cât de semnificativă e problema și pentru cine.Alternativa e să pui accent pe spațiul problemei pentru care ai dezvoltat produsul. Justin Kahn, co-fondatorul Twitch spune: „Nu construi un “app”. Creează o “soluție” și apoi folosește-te de tehnologie ca să o scalezi.” El mai spune că, dacă ar fi știut asta din timp, l-ar fi ajutat să salveze mai bine de 5 ani de munca inutilă! Ține minte că scopul acestei prime interacțiuni, prin elevator pitch, e să-ți asigure o următoare întâlnire.

Cum construiești un elevator pitch

Folosește următorul proces prin care să-ți construiești acest elevator pitch, inspirat după Ash Maurya, autorul Running Lean. Atunci când clienții tăi (iar aici descrie-ți clienții în câteva cuvinte) întâmpina o anumită situație (iar aici descrie contextul și momentul sau evenimentul declanșator atunci când clienții încep să-ți folosească produsul) aceștia au o anumită sarcină de rezolvat (iar aici descrie ce obiectiv vor să îndeplinească, încearcă să obțină, ce progres vor să facă).

Acest obiectiv de dinainte poate fi, de asemenea, atins prin (iar aici listează alternativele pe care le au clienții tăi), dar și faptul că aceste alternative au anumite lipsuri (iar aici menționează care este riscul pentru clienții tăi în cazul în care folosesc alternativele în loc să-ți folosească produsul).

Asadar, tu (și echipa ta) ați construit o soluție care-i ajută să (iar aici punctează clar care este unique value proposition – UVP-ul).

Acum ai procesul prin care să-ți construiești un elevator pitch, cu accent pe spațiul problemei pentru care ai dezvoltat produsul. Dacă vrei să vezi cum ar arăta un elevator pitch pentru un produs, hai pe YouTube să vezi ultimul nostru episod! 

Articole recente

Lean Canvas

Lean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.

Citeste mai mult

Cum să îți poziționezi produsul

Pe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes.

Citeste mai mult

How to Web, co-organizator al Launch

Launch, comunitatea fondatorilor de startups este o inițiativă a How to Web, Google for Startups, […]

Citeste mai mult

Strategia de produs

Strategia de produs vine între viziunea startup-ului și roadmap. Aceasta este, așa cum îi spune și numele, o strategie, o forma high-level prin care descrii ce vrei să obții cu produsul tău și cum vei realiza asta.

Citeste mai mult
Logo Twitter Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube