Poți vorbi scurt și la obiect despre produsul tău? Imaginează-ți următorul scenariu: în mod neprevăzut, ai ocazia unei conversații cu un potențial client sau investitor, dar nu știi mai nimic despre experiența lor sau cât de bine îți cunosc produsul, așa că va trebui să începi conversația descriindu-le ce face produsul tău, în mai puțin de 1 minut! Urmează, deci, să deschizi conversația cu un elevator pitch.
Doar pentru că ar trebui să dureze puțina acea conversație, nu înseamnă că nu poate merge prost. Din păcate, abordarea cea mai comună (și mai puțin eficientă) este să le prezinți produsul în termeni de funcționalități. Însă, dacă păstrezi unghiul acesta, cei cu care vorbești n-o să înțeleagă dacă rezolvi o problemă, cât de semnificativă e problema și pentru cine.Alternativa e să pui accent pe spațiul problemei pentru care ai dezvoltat produsul. Justin Kahn, co-fondatorul Twitch spune: „Nu construi un “app”. Creează o “soluție” și apoi folosește-te de tehnologie ca să o scalezi.” El mai spune că, dacă ar fi știut asta din timp, l-ar fi ajutat să salveze mai bine de 5 ani de munca inutilă! Ține minte că scopul acestei prime interacțiuni, prin elevator pitch, e să-ți asigure o următoare întâlnire.
Folosește următorul proces prin care să-ți construiești acest elevator pitch, inspirat după Ash Maurya, autorul Running Lean. Atunci când clienții tăi (iar aici descrie-ți clienții în câteva cuvinte) întâmpina o anumită situație (iar aici descrie contextul și momentul sau evenimentul declanșator atunci când clienții încep să-ți folosească produsul) aceștia au o anumită sarcină de rezolvat (iar aici descrie ce obiectiv vor să îndeplinească, încearcă să obțină, ce progres vor să facă).
Acest obiectiv de dinainte poate fi, de asemenea, atins prin (iar aici listează alternativele pe care le au clienții tăi), dar și faptul că aceste alternative au anumite lipsuri (iar aici menționează care este riscul pentru clienții tăi în cazul în care folosesc alternativele în loc să-ți folosească produsul).
Asadar, tu (și echipa ta) ați construit o soluție care-i ajută să (iar aici punctează clar care este unique value proposition – UVP-ul).
Acum ai procesul prin care să-ți construiești un elevator pitch, cu accent pe spațiul problemei pentru care ai dezvoltat produsul. Dacă vrei să vezi cum ar arăta un elevator pitch pentru un produs, hai pe YouTube să vezi ultimul nostru episod!
Press Release, September 13, 2023 After a successful first edition organised in May 2023, Launch […]
Citeste mai multAi o idee de business. Una în care crezi mult. Bun, bun, dar întrebarea e […]
Citeste mai multComunicat de presă, 19 mai 2023 Două noi proiecte românești în industria de tehnologie pentru […]
Citeste mai multComunicat de presă, 3 mai 2023 Launch Health Tech, primul eveniment dintr-o serie dedicată ecosistemului […]
Citeste mai multissued by Launch Community, an initiative of How to Web | Google for Startups | […]
Citeste mai multScena locală de startup-uri, tehnologie și inovație se întâlnește pe 20 septembrie, înainte de How […]
Citeste mai multScorul BRICE (găsești aici un template de framework) îți oferă un mod consistent de-a evalua, într-un mod obiectiv, viitoare sau potențiale dezvoltări de produs.
Citeste mai multPirate metrics este printre cel mai cunoscut set de metrici și acronimul vine de la: Acquisition, Activation, Retention, Referral, Revenue.
Citeste mai multLean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.
Citeste mai multPe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes.
Citeste mai multTe-ai întrebat vreodată ce face diferența între un start-up care rămâne doar o idee bună […]
Citeste mai multȘtim că viața într-un startup poate fi un rollercoaster – cu urcușuri și coborâșuri amețitoare. […]
Citeste mai mult