Cum definești obiectivele și cum ajungi la ele

Fiecare fondator are un obiectiv imediat către care țintește – obiectiv pe care-l poate reevalua, pe măsură ce avansează cu dezvoltarea produsului și comercializarea lui. Ca să fie bine definit, acest obiectiv trebuie să îndeplinească câteva criterii:

  • să fie relevant pentru perioada în care trebuie atins;
  • să fie măsurabil;
  • să fie complet – să nu existe alți parametrii care trebuie atinși pentru a-l îndeplini.

Cateva exemple de obiective imediate ar putea fi legate de:

  • Utilizarea produsului: numărul de utilizatori sau clienți, numărul de tranzacții intermediate, gradul de retenție, respectiv churn.
  • Aspecte financiare: venit per client, venit lunar sau anual recurent (MRR sau ARR), un anumit nivel al costului de achiziție, marja etc.
  • Experiența cu produsul: features care să ofere utilizatorilor și clienților beneficiile promise, modul în care aceștia încep să utilizeze produsul și nu numai.

Cum atingi obiectivele pe care ți le-ai propus?

Ca fondator, este absolut necesar să-ți definești obiectivele, atât pe termen lung cât și pe termen scurt. Începe prin a te întreba care este următorul tău obiectiv? Poți folosi framework-ul prezentat în episodul de YouTube. După ce faci asta, gândește-te la care este setul minim de features de care ai nevoie pentru a putea să atingi aceste obiective. Următoarea întrebare este cum atingi aceste obiective?

O variantă ar fi să te folosești de un plan de creștere, prin care urmărești atât achiziția de noi utilizatori sau clienți, cât și retenția acestora de la o perioadă la alta. Planul de creștere este o proiecție lunară despre utilizatori sau clienți sau venitul pe produs. De la o lună la alta, datele trebuie să ducă la obiectivul pe care ți-l setezi. Evident, provocarea nu stă în a face proiecțiile din planul de creștere. În schimb, provocarea e să urmărești ce se întâmplă în raport cu ce ai proiectat într-o anumită lună și ce acțiuni să faci atunci când lucrurile nu merg conform planului de creștere.

Noi am pus la dispoziția ta framework-uri și exemple clare, care te pot ajuta să-ți setezi obiectivele și traiectoria îndeplinirii acestora. Vezi episodul de YouTube dedicat definirii obiectivelor și fă primul pas spre următorul tău milestone!

Inapoi la blog

Articole recente

Launch Health Tech Ed. 2

Launch Health Tech brings together the CEE Health Tech ecosystem, on October 3rd, in Bucharest

Press Release, September 13, 2023 After a successful first edition organised in May 2023, Launch […]

Citeste mai mult

5 must-have pentru un MVP de succes

Ai o idee de business. Una în care crezi mult. Bun, bun, dar întrebarea e […]

Citeste mai mult

Cum a fost în cadrul primei ediții Launch Health Tech | Mai 18, 2023 | Bucuresti, Apollo 111

Comunicat de presă, 19 mai 2023 Două noi proiecte românești în industria de tehnologie pentru […]

Citeste mai mult

Deschidem verticala de health prin Launch Health Tech | Ed. 1, Mai 18, 2023 | Bucuresti, Apollo 111

Comunicat de presă, 3 mai 2023 Launch Health Tech, primul eveniment dintr-o serie dedicată ecosistemului […]

Citeste mai mult

Launch Annual Report 2023: The State of Romanian-born Early Stage Startups

issued by Launch Community, an initiative of How to Web | Google for Startups | […]

Citeste mai mult

Launch Community Evenings #5 Bucharest are loc pe 20 septembrie, la Club Expirat

Scena locală de startup-uri, tehnologie și inovație se întâlnește pe 20 septembrie, înainte de How […]

Citeste mai mult

Scorul BRICE. Cum să prioritizezi

Scorul BRICE (găsești aici un template de framework) îți oferă un mod consistent de-a evalua, într-un mod obiectiv, viitoare sau potențiale dezvoltări de produs.

Citeste mai mult

Launch Community Report 2021

Citeste mai mult

Pirate Metrics: AARRR

Pirate metrics este printre cel mai cunoscut set de metrici și acronimul vine de la: Acquisition, Activation, Retention, Referral, Revenue.

Citeste mai mult

Lean Canvas

Lean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.

Citeste mai mult

Cum să îți poziționezi produsul

Pe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes.

Citeste mai mult

How to Web, co-organizator al Launch

Launch, comunitatea fondatorilor de startups este o inițiativă a How to Web, Google for Startups, […]

Citeste mai mult

Cum să transformi o idee într-un business finanțabil?

Te-ai întrebat vreodată ce face diferența între un start-up care rămâne doar o idee bună […]

Citeste mai mult

De la obstacole la soluții: Cum faci tranziția în startup

Știm că viața într-un startup poate fi un rollercoaster – cu urcușuri și coborâșuri amețitoare. […]

Citeste mai mult

Primește newsletter Launch

Logo Twitter Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube