
Fiecare fondator are un obiectiv imediat către care țintește – obiectiv pe care-l poate reevalua, pe măsură ce avansează cu dezvoltarea produsului și comercializarea lui. Ca să fie bine definit, acest obiectiv trebuie să îndeplinească câteva criterii:
Cateva exemple de obiective imediate ar putea fi legate de:
Ca fondator, este absolut necesar să-ți definești obiectivele, atât pe termen lung cât și pe termen scurt. Începe prin a te întreba care este următorul tău obiectiv? Poți folosi framework-ul prezentat în episodul de YouTube. După ce faci asta, gândește-te la care este setul minim de features de care ai nevoie pentru a putea să atingi aceste obiective. Următoarea întrebare este cum atingi aceste obiective?
O variantă ar fi să te folosești de un plan de creștere, prin care urmărești atât achiziția de noi utilizatori sau clienți, cât și retenția acestora de la o perioadă la alta. Planul de creștere este o proiecție lunară despre utilizatori sau clienți sau venitul pe produs. De la o lună la alta, datele trebuie să ducă la obiectivul pe care ți-l setezi. Evident, provocarea nu stă în a face proiecțiile din planul de creștere. În schimb, provocarea e să urmărești ce se întâmplă în raport cu ce ai proiectat într-o anumită lună și ce acțiuni să faci atunci când lucrurile nu merg conform planului de creștere.
Noi am pus la dispoziția ta framework-uri și exemple clare, care te pot ajuta să-ți setezi obiectivele și traiectoria îndeplinirii acestora. Vezi episodul de YouTube dedicat definirii obiectivelor și fă primul pas spre următorul tău milestone!

Press Release, September 13, 2023 After a successful first edition organised in May 2023, Launch […]
Citeste mai mult
Ai o idee de business. Una în care crezi mult. Bun, bun, dar întrebarea e […]
Citeste mai mult
Comunicat de presă, 19 mai 2023 Două noi proiecte românești în industria de tehnologie pentru […]
Citeste mai mult
Comunicat de presă, 3 mai 2023 Launch Health Tech, primul eveniment dintr-o serie dedicată ecosistemului […]
Citeste mai mult
issued by Launch Community, an initiative of How to Web | Google for Startups | […]
Citeste mai mult
Scena locală de startup-uri, tehnologie și inovație se întâlnește pe 20 septembrie, înainte de How […]
Citeste mai mult
Scorul BRICE (găsești aici un template de framework) îți oferă un mod consistent de-a evalua, într-un mod obiectiv, viitoare sau potențiale dezvoltări de produs.
Citeste mai mult
Pirate metrics este printre cel mai cunoscut set de metrici și acronimul vine de la: Acquisition, Activation, Retention, Referral, Revenue.
Citeste mai mult
Lean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.
Citeste mai mult
Pe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes.
Citeste mai mult
At almost every pitch, a founder hears it: “How do you get to $100 million […]
Citeste mai mult