Fiecare fondator are un obiectiv imediat către care țintește – obiectiv pe care-l poate reevalua, pe măsură ce avansează cu dezvoltarea produsului și comercializarea lui. Ca să fie bine definit, acest obiectiv trebuie să îndeplinească câteva criterii:
Cateva exemple de obiective imediate ar putea fi legate de:
Ca fondator, este absolut necesar să-ți definești obiectivele, atât pe termen lung cât și pe termen scurt. Începe prin a te întreba care este următorul tău obiectiv? Poți folosi framework-ul prezentat în episodul de YouTube. După ce faci asta, gândește-te la care este setul minim de features de care ai nevoie pentru a putea să atingi aceste obiective. Următoarea întrebare este cum atingi aceste obiective?
O variantă ar fi să te folosești de un plan de creștere, prin care urmărești atât achiziția de noi utilizatori sau clienți, cât și retenția acestora de la o perioadă la alta. Planul de creștere este o proiecție lunară despre utilizatori sau clienți sau venitul pe produs. De la o lună la alta, datele trebuie să ducă la obiectivul pe care ți-l setezi. Evident, provocarea nu stă în a face proiecțiile din planul de creștere. În schimb, provocarea e să urmărești ce se întâmplă în raport cu ce ai proiectat într-o anumită lună și ce acțiuni să faci atunci când lucrurile nu merg conform planului de creștere.
Noi am pus la dispoziția ta framework-uri și exemple clare, care te pot ajuta să-ți setezi obiectivele și traiectoria îndeplinirii acestora. Vezi episodul de YouTube dedicat definirii obiectivelor și fă primul pas spre următorul tău milestone!
Press Release, September 13, 2023 After a successful first edition organised in May 2023, Launch […]
Citeste mai multAi o idee de business. Una în care crezi mult. Bun, bun, dar întrebarea e […]
Citeste mai multComunicat de presă, 19 mai 2023 Două noi proiecte românești în industria de tehnologie pentru […]
Citeste mai multComunicat de presă, 3 mai 2023 Launch Health Tech, primul eveniment dintr-o serie dedicată ecosistemului […]
Citeste mai multissued by Launch Community, an initiative of How to Web | Google for Startups | […]
Citeste mai multScena locală de startup-uri, tehnologie și inovație se întâlnește pe 20 septembrie, înainte de How […]
Citeste mai multScorul BRICE (găsești aici un template de framework) îți oferă un mod consistent de-a evalua, într-un mod obiectiv, viitoare sau potențiale dezvoltări de produs.
Citeste mai multPirate metrics este printre cel mai cunoscut set de metrici și acronimul vine de la: Acquisition, Activation, Retention, Referral, Revenue.
Citeste mai multLean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.
Citeste mai multPe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes.
Citeste mai multTe-ai întrebat vreodată ce face diferența între un start-up care rămâne doar o idee bună […]
Citeste mai multȘtim că viața într-un startup poate fi un rollercoaster – cu urcușuri și coborâșuri amețitoare. […]
Citeste mai mult