Cum măsori piața

Orice ar însemna pentru tine succesul startup-ului tău, e important ca asta să se vadă în obiectivele pe care le setezi pentru acesta și în felul în care le urmărești și măsori rezultatele. Pentru asta, asigură-te că știi cât de fezabil este obiectivul final, care este următorul mileston, dacă acesta te duce către obiectiv obiectivul și cum îți prioritizezi acțiunile.

Măsurarea pieței duce la înțelegerea oportunității startup-ului tău

Măsurarea pieței adresate de produsul tău te ajută să înțelegi dacă există, cu adevărat, oportunitatea pe care o presupui și care este dimensiunea acesteia. Uneori, anumite produse creează piețe noi. În acest caz, utilizatorii care foloseau produse substituibile până atunci, încep să folosească produsul tău. Așa e posibil să crești dimensiunea pieței inițiale, prin atragerea utilizatorilor potențiali a căror problemă o rezolvi. Printre produsele care au creat piețe noi, se numără Uber, Airbnb sau Revolut și mulți alții. 

Metodologiile de măsurarea a pieței top-down și bottom-up

Stabilirea dimensiunii pieței e un proces creativ, iar metodologiile existente nu îți vor oferi o valoare perfectă pentru noul tău produs. Ce contează, în acest stadiu, este să fii cât mai aproape de realitate. 

  • Top-down: Pornește de la numărul de clienți pe care un competitor direct îl are.
  • Bottom-up: Câți clienți potențiali pot fi precum cei care îți folosesc produsul deja? Pentru bottom-up, deviația sau marja de eroare este mai mare față de top-down.

O segmentare insuficientă a clienților poate duce la valori eronate. De aceea, trebuie să ții cont de unde te oprești și cât de precis vrei să fii. O segmentare bună te poate ajuta să identifici care sunt competitorii tăi și ce avantaje competitive ai față de aceștia. 

Atunci când știi care este dimensiunea pieței și venitul anual maxim, îți poți evalua pentru scenariul în care atinge obiectivul final. Poți vedea exemple de utilizare a metodologiilor top-down și bottom-up, în video pe care l-am pregătit pentru tine. 

Articole recente

Lean Canvas

Lean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.

Citeste mai mult

Cum să îți poziționezi produsul

Pe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes.

Citeste mai mult

How to Web, co-organizator al Launch

Launch, comunitatea fondatorilor de startups este o inițiativă a How to Web, Google for Startups, […]

Citeste mai mult

Strategia de produs

Strategia de produs vine între viziunea startup-ului și roadmap. Aceasta este, așa cum îi spune și numele, o strategie, o forma high-level prin care descrii ce vrei să obții cu produsul tău și cum vei realiza asta.

Citeste mai mult
Logo Twitter Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube