Orice ar însemna pentru tine succesul startup-ului tău, e important ca asta să se vadă în obiectivele pe care le setezi pentru acesta și în felul în care le urmărești și măsori rezultatele. Pentru asta, asigură-te că știi cât de fezabil este obiectivul final, care este următorul mileston, dacă acesta te duce către obiectiv obiectivul și cum îți prioritizezi acțiunile.
Măsurarea pieței adresate de produsul tău te ajută să înțelegi dacă există, cu adevărat, oportunitatea pe care o presupui și care este dimensiunea acesteia. Uneori, anumite produse creează piețe noi. În acest caz, utilizatorii care foloseau produse substituibile până atunci, încep să folosească produsul tău. Așa e posibil să crești dimensiunea pieței inițiale, prin atragerea utilizatorilor potențiali a căror problemă o rezolvi. Printre produsele care au creat piețe noi, se numără Uber, Airbnb sau Revolut și mulți alții.
Stabilirea dimensiunii pieței e un proces creativ, iar metodologiile existente nu îți vor oferi o valoare perfectă pentru noul tău produs. Ce contează, în acest stadiu, este să fii cât mai aproape de realitate.
O segmentare insuficientă a clienților poate duce la valori eronate. De aceea, trebuie să ții cont de unde te oprești și cât de precis vrei să fii. O segmentare bună te poate ajuta să identifici care sunt competitorii tăi și ce avantaje competitive ai față de aceștia.
Atunci când știi care este dimensiunea pieței și venitul anual maxim, îți poți evalua pentru scenariul în care atinge obiectivul final. Poți vedea exemple de utilizare a metodologiilor top-down și bottom-up, în video pe care l-am pregătit pentru tine.
Press Release, September 13, 2023 After a successful first edition organised in May 2023, Launch […]
Citeste mai multAi o idee de business. Una în care crezi mult. Bun, bun, dar întrebarea e […]
Citeste mai multComunicat de presă, 19 mai 2023 Două noi proiecte românești în industria de tehnologie pentru […]
Citeste mai multComunicat de presă, 3 mai 2023 Launch Health Tech, primul eveniment dintr-o serie dedicată ecosistemului […]
Citeste mai multissued by Launch Community, an initiative of How to Web | Google for Startups | […]
Citeste mai multScena locală de startup-uri, tehnologie și inovație se întâlnește pe 20 septembrie, înainte de How […]
Citeste mai multScorul BRICE (găsești aici un template de framework) îți oferă un mod consistent de-a evalua, într-un mod obiectiv, viitoare sau potențiale dezvoltări de produs.
Citeste mai multPirate metrics este printre cel mai cunoscut set de metrici și acronimul vine de la: Acquisition, Activation, Retention, Referral, Revenue.
Citeste mai multLean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.
Citeste mai multPe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes.
Citeste mai multÎntr-o industrie dinamică și mereu în mișcare, Mircea Serediuc, un profesionist pasionat de Product Management, […]
Citeste mai multAi auzit vreodată de o aplicație care aduce oamenii împreună și îi scoate din case […]
Citeste mai mult