Ca fondator te interesează, în primul rând, ca startup-ul tău să nu moară. Pe măsură ce reușești asta, trebuie să știi totuși și încotro te îndrepți – care este obiectivul final, dar și care este următorul milestone și dacă este aliniat la obiectivul final. Trebuie să înțelegi cum se poziționează produsul tău în piață, în raport cu competiția, iar asta îți va da și o aproximație a valorii potențiale a companiei.
Pentru ca startup-ul tău să reușească, inițial trebuie să ai grijă ca acesta să nu moară. Așa cum spune Ash Maurya în cartea sa, Running Lean, ”un startup este un experiment.” Așadar tu, ca fondator, ai rolul de a experimenta, de a testa ipoteze de business, asumpții despre piață și produs și de a itera care este ”value proposition-ul” produsului tău. Odată ce reușești să te menții pe piață, următoarea țintă ar trebui să fie succesul, iar pentru asta trebuie să scalezi.
Este absolut necesar să mapezi competiția pentru produsul tău. Acest exercițiu te ajută să-ți clarifici diferențiatorul și, cu acesta în minte, să continui să construiești produsul. Orice produs dezvolți, e aproape imposibil să nu ai competiție. Pentru a putea să-i faci față, e important să gândești toate tipurile de competiție care pot apărea:
E neapărat nevoie să ai în vedere competiția, piața pe care o adresezi și valoarea companiei atunci când ai atins potențialul maxim. Încearcă, deci, să incluzi în lista ta orice produs care poate apărea într-o discuție cu potențiali clienți sau investitori, pentru a fi mereu cu un pas înainte. Află mai multe din episodul nostru de YouTube.
Press Release, September 13, 2023 After a successful first edition organised in May 2023, Launch […]
Citeste mai multAi o idee de business. Una în care crezi mult. Bun, bun, dar întrebarea e […]
Citeste mai multComunicat de presă, 19 mai 2023 Două noi proiecte românești în industria de tehnologie pentru […]
Citeste mai multComunicat de presă, 3 mai 2023 Launch Health Tech, primul eveniment dintr-o serie dedicată ecosistemului […]
Citeste mai multissued by Launch Community, an initiative of How to Web | Google for Startups | […]
Citeste mai multScena locală de startup-uri, tehnologie și inovație se întâlnește pe 20 septembrie, înainte de How […]
Citeste mai multScorul BRICE (găsești aici un template de framework) îți oferă un mod consistent de-a evalua, într-un mod obiectiv, viitoare sau potențiale dezvoltări de produs.
Citeste mai multPirate metrics este printre cel mai cunoscut set de metrici și acronimul vine de la: Acquisition, Activation, Retention, Referral, Revenue.
Citeste mai multLean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.
Citeste mai multPe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes.
Citeste mai multTe-ai întrebat vreodată ce face diferența între un start-up care rămâne doar o idee bună […]
Citeste mai multȘtim că viața într-un startup poate fi un rollercoaster – cu urcușuri și coborâșuri amețitoare. […]
Citeste mai mult