“Cred că ideile ne aleg pe noi” – Petruța Țuligă

Bună, sunt Petruța Țuligă Costea și acum câțiva ani m-am aruncat cu capul-nainte într-o aventură fără provizii, vâsle sau echipaj ci doar cu o viziune de cum aș vrea să arate lumea la care eu contribui. Haha. Cam așa ar începe discursul meu dacă ar exista un cerc de Fondatori Anonimi. 

Într-o notă mai serioasă, sunt antreprenor, fondatoarea Parentool și La Primul Business, un recovering people pleaser și perfecționist, olteancă ambițioasă și ageră ca focul, dar și un om extrem de sensibil și visător. 


👋 Cine sunt eu și de ce scriu asta?

Cred că ideile ne aleg pe noi și Parentool m-a ales pe mine (ținând cont că prima șoaptă a ideii a început în 2016 și eu m-am apucat abia în 2019 de ea deci a continuat să mă bâzâie).

Ce este Parentool? O aplicație mobilă dedicată, în special, părinților la primul copil care-i ajută să transforme haosul și stresul în calm și claritate prin conversații private, async, pe care le pot avea cu peste 50 de medici și specialiști, un asistem AI disponibil 24/7, listă de milestones și informații validate. 

Momentan am ajuns la aprox. 20K părinți, din 50 de țări (Diaspora) și imediat 6000 de întrebări adresate în aplicație. 


🔍 Cum am descoperit problema?

Aventura mea cu Parentool a pornit atipic față de poveștile clasice ale antreprenorilor. A pornit din propria mea copilărie și din impactul pe care relația cu părinții mei l-a avut asupra mea ca adult. Am început să observ un pattern și la cei din jurul meu și ceva din mine a lua decizia că eu vreau să contribui la copilării fericite care rezultă în adulți sănătoși emoționali. 

Faptul că nu sunt mamă s-a dovedit a fi un avantaj pentru că am devenit efectiv obsedată de a înțelege experiența prin care trec părinții:

  • am luat interviuri părinților din toate categoriile
  • m-am infiltrat în absolut toate grupurile de Facebook de parenting
  • am petrecut timp în parc și la locuri de joacă
  • am vorbit cu psihologi
  • și mi-am umplut biblioteca 80% cu cărți de parenting

Primii clienți au venit organic (de fapt, toată creșterea noastră până în prezent e 100% organic și bootstrapped). Încă de la primul incubator de afaceri, pe când build in public nu era la modă, eu am început să împărtășesc pe Facebook experiența și procesul prin care trec cu bune și rele, că am avut și fails cu nemiluita. Și uite așa oamenii au început să se înscrie pe listă de așteptare. La lansarea oficială, cu 0 marketing budget, am avut 2K descărcări doar pentru că s-a creat o mică comunitate în jurul ideii și oamenii au început să dea share către prăinții din cercurile lor. A fost fascinant și copleșitor pentru mine să văd asta. 


🔥 Ce ne-a adus clienți?

Îmi amintesc că am avut primii utilizatori plătiori încă din pre-launch când am trimis doar celor de pe lista de așteptare pentru a vedea feedback. Am și acum un folder cu screenshots salvate. 

Ce i-a convins din start este faptul că arăta foarte profesional aplicația, că e ușor de folosit și au găsit acolo specialiști și medici reali, în care puteau avea încredere.


🧭 Lecții și sacrificii

Am făcut și încă fac multe sacrificii, deși eu nu le-aș numi neapărat așa pentru că sunt mai degrabă alegeri asumate care sper să mă aducă mai aproape de viața pe care mi-o doresc pentru mine și familia mea. De la a lucra și în weekend-uri, la a balansa jobul full-time cu startup-ul, apoi la a trece spre freelancing și startup. Am participat la multe conferințe și am făcut peste 18 drumuri cu autobuzul, Cluj–București, într-un singur an. Ajungeam la 5 dimineața în fața Gării de Nord și eram un titirez continuu. Am investit bani, timp, energie și suflet. De câțiva ani de zile nu am mai avut un concediu, concediu în care să nu deschid măcar de câteva ori pe zi laptop-ul sau telefonul. 

Din greșeli am învățat că ele sunt inevitabile, că oricât de bine intenționat ai fi și oricât te-ai gândi la toate scenariile (hello fellow overthinkers and perfectionists!), e inevitabil să nu apară lucruri pe drum. Am învățat că, deși nu e “business-like” să spui asta, intuiția joacă un rol important și că, pe lângă acel product-market fit, e important să existe și founder-product-market fit. Am învățat că business-ul nu e întreaga viață, ci doar un instrument prin care îmi exprim creativitatea; mă uit acum la el ca la o celulă, un satelit în universul Petruța, și asta îmi dă voie să respir mai ales după momentele în care am pus prea multă presiune. Am învățat ce înseamnă să ceri ajutorul și să nu duci singur totul.

Am câștigat enorm de mult din toată experiența aceasta, pe lângă participări ca speaker, discuții cu utilizatorii și oameni superbi, m-am câștigat pe mine. Încrederea în mine și cine sunt ca om a crescut exponențial. Ba chiar am și făcut o postare pe tema asta pe LinkedIn despre ce aș fi pierdut dacă aș fi lăsat frica să mă împiedice să o iau pe drumul antreprenoriatului. O las aici pentru voi.


🌱 Ce urmează?

Pregătim un Parentool 2.0. Vreau să schimbăm total experiența din aplicație și să ne adapătăm la revoluția AI păstrând echilibrul uman. Misiunea a evoluat și îmi doresc să devenim singura aplicație de parenting de care părinți să aibă nevoie și care să-i ghideze de la 0 la 18 ani și beyond. Dacă sunt pe aici programatori, oameni de marketing sau investiori care vor să contribuie să-mi dați de veste la petruta.tuliga@parentool.ro 

🌱 Ce ai învățat și poți împărtăși cu noi?

Ca de la cap se-mpute peștele, haha — adică e adevărat că, dacă tu, ca fondator, nu lucrezi cu tine (și mă refer și la lumea interioară, nu doar la strategii și tehnici de business), totul se duce la vale. Tu ești sursa de energie și viziune, iar dacă sursa aceea seacă, se simte și în ceea ce faci.

Apoi am învățat ce înseamnă să fii om și cât de mult contează asta în interacțiunile cu clienții. Nu o să uit niciodată un video pe care l-am primit de ziua mea, cu copilul unei utilizatoare din Parentool care mi-a cântat: „La mulți ani, Petruța de la Parentool!”. Și acum mi se face pielea de găină când scriu asta, pentru că am conștientizat ce impact are ceva ce, cândva, în mintea mea, era doar o idee. Am putut lega această relație cu mama respectivă, Cătălina, pentru că i-am scris personal pentru a-i cere feedback, iar ea a rămas surprinsă să afle că la capătul firului este un om.


🎙️ Un mesaj pentru fondatori

Să aveți în minte o misiune sau o viziune mai mare decât voi, ceva care are impact în comunitate, pentru că asta este ceea ce vă va ajuta să treceți peste toate văile care, inevitabil, vor apărea în calea voastră. Nu fugiți doar după bani, trenduri de pe TikTok și ce pare cool pentru că acel gol pe care încercați să-l umpleți nu cu asta se va umple, nu asta este soluția.

Începeți ceva care vă dă un scop, o menire ce vă face să vreți să vă ridicați din pat. Ceva care să vă facă să vă uitați în spate la viața pe care ați trăit-o și să spune-ți: What an amazing ride!🫶

Inapoi la blog

Articole recente

Launch Health Tech Ed. 2

Launch Health Tech brings together the CEE Health Tech ecosystem, on October 3rd, in Bucharest

Press Release, September 13, 2023 After a successful first edition organised in May 2023, Launch […]

Citeste mai mult

5 must-have pentru un MVP de succes

Ai o idee de business. Una în care crezi mult. Bun, bun, dar întrebarea e […]

Citeste mai mult

Cum a fost în cadrul primei ediții Launch Health Tech | Mai 18, 2023 | Bucuresti, Apollo 111

Comunicat de presă, 19 mai 2023 Două noi proiecte românești în industria de tehnologie pentru […]

Citeste mai mult

Deschidem verticala de health prin Launch Health Tech | Ed. 1, Mai 18, 2023 | Bucuresti, Apollo 111

Comunicat de presă, 3 mai 2023 Launch Health Tech, primul eveniment dintr-o serie dedicată ecosistemului […]

Citeste mai mult

Launch Annual Report 2023: The State of Romanian-born Early Stage Startups

issued by Launch Community, an initiative of How to Web | Google for Startups | […]

Citeste mai mult

Launch Community Evenings #5 Bucharest are loc pe 20 septembrie, la Club Expirat

Scena locală de startup-uri, tehnologie și inovație se întâlnește pe 20 septembrie, înainte de How […]

Citeste mai mult

Scorul BRICE. Cum să prioritizezi

Scorul BRICE (găsești aici un template de framework) îți oferă un mod consistent de-a evalua, într-un mod obiectiv, viitoare sau potențiale dezvoltări de produs.

Citeste mai mult

Launch Community Report 2021

Citeste mai mult

Pirate Metrics: AARRR

Pirate metrics este printre cel mai cunoscut set de metrici și acronimul vine de la: Acquisition, Activation, Retention, Referral, Revenue.

Citeste mai mult

Lean Canvas

Lean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.

Citeste mai mult

Cum să îți poziționezi produsul

Pe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes.

Citeste mai mult

How to Web, co-organizator al Launch

Launch, comunitatea fondatorilor de startups este o inițiativă a How to Web, Google for Startups, […]

Citeste mai mult

Escaping Hustle Culture | Aggelos Mouzakitis

Everyone on LinkedIn is crushing it.They’re raising millions, scaling at lightspeed, building “the next unicorn.” […]

Citeste mai mult

“Dacă nu aș fi fost acolo, nu aș fi ajuns aici.”

Salut, sunt Mircea și dacă te întrebi de ce scriu toate astea, răspunsul e simplu: […]

Citeste mai mult

Primește newsletter Launch

Logo Twitter Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube