
Dacă ai vizionat episodul cu Ionuț Turlea (Founder & CEO – Momsi), îți vei da seama că plot twist-ul de la finalul episodului nu este altceva decât o lecție valoroasă pentru orice antreprenor.
Totuși, dacă vrei și o variantă scurtă, respectiv câteva subiecte relevante pe care Ionuț le-a împărtășit cu noi, iată:
Construirea unei echipe de fondatori este o aventură plină de provocări și decizii importante. Pentru ca startup-ul tău să aibă succes, este esențial ca TOȚI membrii echipei să fie aliniați în viziune și angajament. Deciziile dificile sunt parte integrantă a rolului de fondator, iar Ionuț are câteva tips & tricks despre cum să gestionezi situațiile delicate pentru a asigura viabilitatea echipei și a proiectului.
Validarea ideilor și produselor înainte de lansare poate salva timp și resurse. De pildă, o metodă bună de validare a produsului este prin plăți reale. Aceasta demonstrează că există o cerere reală pe piață pentru ceea ce oferi.
De asemenea, testarea riguroasă asigură că produsul tău răspunde nevoilor reale ale pieței și evită erorile costisitoare. De exemplu, interviurile cu utilizatori pot oferi perspective valoroase atunci când se dezvoltă produse noi. Totuși, există și alte metode pe care le poți descoperi în episod.
E important să ai o strategie de marketing (chiar dacă nu o consideri ca fiind cea mai bună) și să testezi continuu diverse metode pentru a crește engagementul. Iar dacă te gândești la una dintre cele mai eficiente metode, respectiv, colaborările cu influenceri, trebuie să știi că da, sunt tactici eficiente, dar pot aduce costuri considerabile. De aceea, setarea unui buget cinstit de marketing poate ajuta în cazul acesta.
Stabilirea unui buget clar și a unei limite financiare te ajută să eviți pierderile majore. E esențial să știi când să reduci investițiile dacă situația devine…nesustenabilă. Un mentor te poate ajuta la identificarea problemelor și la găsirea soluțiilor adecvate. Expertiza sa poate fi valoroasă și poate oferi lecții importante pe care le poți evita să le înveți prin experiențe de business mai puțin plăcute.
Totuși, ceva n-a mers.
Da, cu toate că Ionuț a reușit să facă niște lucruri de admirat pentru Momsi, startup-ul nu a avut succes. Merită să vezi întreaga de ce și întreaga poveste, exemplele, detaliile și experiențele pe care Ionuț ni le împărtășește.
Vezi întregul episod, aici: De la zero la un social app | Ionut Turlea | S2.Ep.10

Press Release, September 13, 2023 After a successful first edition organised in May 2023, Launch […]
Citeste mai mult
Ai o idee de business. Una în care crezi mult. Bun, bun, dar întrebarea e […]
Citeste mai mult
Comunicat de presă, 19 mai 2023 Două noi proiecte românești în industria de tehnologie pentru […]
Citeste mai mult
Comunicat de presă, 3 mai 2023 Launch Health Tech, primul eveniment dintr-o serie dedicată ecosistemului […]
Citeste mai mult
issued by Launch Community, an initiative of How to Web | Google for Startups | […]
Citeste mai mult
Scena locală de startup-uri, tehnologie și inovație se întâlnește pe 20 septembrie, înainte de How […]
Citeste mai mult
Scorul BRICE (găsești aici un template de framework) îți oferă un mod consistent de-a evalua, într-un mod obiectiv, viitoare sau potențiale dezvoltări de produs.
Citeste mai mult
Pirate metrics este printre cel mai cunoscut set de metrici și acronimul vine de la: Acquisition, Activation, Retention, Referral, Revenue.
Citeste mai mult
Lean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.
Citeste mai mult
Pe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes.
Citeste mai multUn proiect inițiat de How to Web alături de BCR ca partener principal În 19 […]
Citeste mai mult