Sunt Adi Balcan, fondator la FeedCheck, soluție care ajuta brandurile sa gestioneze reviews de pe internet.
Am început de mic cand am aflat despre calculatoare și aplicații software. M-a fascinat ideea creării de produse digitale pe care le construiești o data și le poți vinde la un numar infinit de clienti. Așa am început sa scriu primele linii de cod și sa mă gandesc ce produse pot să fac, încă de când eram în liceu. Atunci mergeam la competiții și cunoșteam alți oameni cu viziuni similare. Mai târziu am ajuns la facultate în București unde am studiat informatica și economie la ASE. În primul an de master am mers la un profesor de-al meu și i-am propus sa pornim o companie in domeniul procesării de date disponibile online.
În zona de start-up-uri oamenii vorbesc mult despre idei, dar personal cred ca cea mai mare valoare o aduce de fapt echipa și oamenii pe care reușești sa îi atragi în jurul unui scop.
După ce am pornit firma alături de partenerul de atunci, am lansat un program de internship în colaborare cu Universitatea de Studii Economice, astfel încât să creștem echipa. Ulterior, am dezvoltat mai multe prototipuri de produse. Unul dintre ele, din zona de price intelligence, a licențiat tehnologie către cea mai mare companie din Europa în domeniu.
Un alt produs a fost FeedCheck, o platformă pentru monitorizarea review-urilor, pe care am început-o după o colaborare cu un startup local. Platforma a crescut în timp și a atras clienți foarte mari precum P&G, Nestlé, Fujitsu și alte branduri cunoscute, care ne-au dat multă încredere să continuăm.
De cele mai multe ori, brandurile ajung la noi după ce identifică intern problema și caută activ o soluție. Echipa noastră de marketing și vânzări creează conținut care răspunde acestor nevoi. Faptul că lucrăm deja cu branduri mari ne ajută să construim încredere în demo-urile pentru clienți noi și să rafinăm produsul pentru cerințe complexe.
În 2015, la 25 de ani, am participat la o prezentare a lui Radu Georgescu. Spunea că cel mai tânăr antreprenor în care a investit avea 30 de ani. Atunci am realizat că va fi greu să atrag finanțare externă și am decis să construiesc cu ce aveam.
Cu o echipă de sub 10 oameni și fără investiții externe, am reușit să dezvoltăm o platformă folosită azi de clienți de pe 5 continente. A fost un proces care a durat 11 ani, dar suntem mândri de parcursul nostru.
Deși am avut clienți din SUA încă de la început, abia anul acesta am ajuns pentru prima dată acolo, participând la CES Las Vegas – cea mai mare expoziție de produse electronice din lume. Experiența ne-a oferit o perspectivă nouă și ne-a ajutat să redesenăm strategia FeedCheck pentru următorii 10 ani.
Un alt moment relevant a fost când FeedCheck a atins venituri cumulate de un milion de dolari. Un prag psihologic la care am ajuns greu, dar care a meritat toată călătoria.
Adaptarea la schimbările piețelor este întotdeauna o provocare în antreprenoriat. Acum ne gândim la tranziția de la globalizare la regionalizare și cum putem aduce valoare locală pentru business-urile din Europa.
O altă provocare în zilele noastre este menținerea autenticității. Textul pe care îl citești nu este scris cu AI și am ales să fac asta tocmai pentru a-l păstra autentic. La fel procedăm și cu paginile de pe site și cu postările de pe blog.
Există multe lucruri în spatele tehnologiei. La început, mă concentram foarte mult pe partea de inginerie, crezând că, dacă produsul rezolvă problema, atunci este suficient. Ulterior, mi-am dat seama că degeaba ai cel mai bun motor în garaj, dacă nimeni nu știe de el.
Lucrând cu companii mari, m-am întrebat de ce aleg ele să cumpere de la o firmă mică, precum a noastră. De obicei, e de preferat să cumperi de la companii mai mari, care au mai multe resurse și pot oferi un serviciu mai stabil. Totuși, uneori, suma plătită de un client unei companii mari reprezintă un procent infim din veniturile acesteia, motiv pentru care clientul nu este tratat cu prioritate. În schimb, aceeași sumă plătită unei companii mici poate reprezenta o parte semnificativă din veniturile ei, ceea ce face ca acel client să fie tratat cu grijă și seriozitate.
În mod natural, alegem să facem lucruri ușoare. Însă tocmai acelea ajung să fie cele mai dificile din cauza concurenței – pentru că toți vrem să facem lucruri ușoare. Paradoxal, uneori e mai ușor să faci un lucru greu decât unul care pare simplu.
Press Release, September 13, 2023 After a successful first edition organised in May 2023, Launch […]
Citeste mai multAi o idee de business. Una în care crezi mult. Bun, bun, dar întrebarea e […]
Citeste mai multComunicat de presă, 19 mai 2023 Două noi proiecte românești în industria de tehnologie pentru […]
Citeste mai multComunicat de presă, 3 mai 2023 Launch Health Tech, primul eveniment dintr-o serie dedicată ecosistemului […]
Citeste mai multissued by Launch Community, an initiative of How to Web | Google for Startups | […]
Citeste mai multScena locală de startup-uri, tehnologie și inovație se întâlnește pe 20 septembrie, înainte de How […]
Citeste mai multScorul BRICE (găsești aici un template de framework) îți oferă un mod consistent de-a evalua, într-un mod obiectiv, viitoare sau potențiale dezvoltări de produs.
Citeste mai multPirate metrics este printre cel mai cunoscut set de metrici și acronimul vine de la: Acquisition, Activation, Retention, Referral, Revenue.
Citeste mai multLean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.
Citeste mai multPe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes.
Citeste mai mult(și ce lecții practice extragi dacă vrei să lansezi un startup tech în 2025) Ce […]
Citeste mai mult