
Cu un background tehnic și o pasiune profundă pentru antreprenoriat, am descoperit pe drum skill-uri esențiale: sales, team management, pitching (pentru clienți, investitori și potențiali co-founderi). Pe lângă asta, sunt un mare fan al sporturilor de iarnă și al aventurilor în natură – practic, exact lucrurile care mi-au inspirat startup-ul.
Totul a pornit dintr-o nevoie reală. În facultate, împreună cu prietena mea, Kitty, eram instructori de schi. După doar două sezoane, ajunsesem să avem o școală de schi și snowboard cu opt instructori și un volum uriaș de programări de gestionat. Am realizat rapid că metodele tradiționale – telefoane, Google Calendar, agende – erau ineficiente.
Așa că am construit Move Mountains, o platformă care conecta oamenii pasionați de aventură cu instructori și ghizi locali. Am vrut să simplificăm totul: să le oferim organizatorilor un tool prin care să își gestioneze mai ușor activitatea și să ajungă mai rapid la clienți.
În primul sezon de iarnă, părea că suntem pe drumul cel bun:
✅ 40 de instructori înscriși
✅ 200+ programări în doar 2 luni
Dar, ca în orice aventură, au apărut provocări.
Blockerele care ne-au pus la încercare
Primul semnal de alarmă a venit când cofondatorul nostru tehnic a fost nevoit să se retragă. Am încercat să continuăm cu diverse persoane din domeniu, dar fără un CTO stabil și fără experiență în recrutare tech, deciziile noastre ne-au costat timp și energie.
Apoi, ne-am dat seama că piața căreia ne adresam nu era pregătită pentru o digitalizare completă. Peste 50% dintre potențialii noștri parteneri:
❌ Nu aveau competențe tehnice
❌ Nu operau printr-o firmă
❌ Erau obișnuiți să facă programările prin telefon și să noteze manual în agende
Dacă ne-am fi concentrat mai mult pe customer research înainte de a dezvolta platforma, am fi realizat că soluția noastră trebuia să fie mult mai simplă și adaptată obiceiurilor lor.
💡Alege co-fondatori cu experiență în startup-uri, care înțeleg riscurile și sunt confortabili cu ele.
💡 Investește mai mult în interviuri cu utilizatorii înainte de a construi MVP-ul.
💡 Iterează rapid, e normală frica de a face schimbări majore de direcție, dar uneori e necesară.
💡 Stai mai aproape de utilizatorii tăi, chiar din prima zi, dacă poți.
Suntem într-un moment de tranziție, dar asta nu înseamnă că ne oprim. Din contră! 🚀
Avem lecțiile învățate, avem pasiunea, avem dorința de a construi ceva care chiar aduce valoare. Așa că așteptați-vă la o pivotare.
Stay tuned, povestea continuă. 🏔🔥
O ințiativă a Launch Romania powered by BCR, cu sprijinul Google și în colaborare cu partenerul fondator How to Web. Seria reunește articole scrise de fondatorii din comunitatea Launch Romania, care împărtășesc — fără filtre — realitățile, provocările și lecțiile învățate în parcursul lor antreprenorial.

Press Release, September 13, 2023 After a successful first edition organised in May 2023, Launch […]
Citeste mai mult
Ai o idee de business. Una în care crezi mult. Bun, bun, dar întrebarea e […]
Citeste mai mult
Comunicat de presă, 19 mai 2023 Două noi proiecte românești în industria de tehnologie pentru […]
Citeste mai mult
Comunicat de presă, 3 mai 2023 Launch Health Tech, primul eveniment dintr-o serie dedicată ecosistemului […]
Citeste mai mult
issued by Launch Community, an initiative of How to Web | Google for Startups | […]
Citeste mai mult
Scena locală de startup-uri, tehnologie și inovație se întâlnește pe 20 septembrie, înainte de How […]
Citeste mai mult
Scorul BRICE (găsești aici un template de framework) îți oferă un mod consistent de-a evalua, într-un mod obiectiv, viitoare sau potențiale dezvoltări de produs.
Citeste mai mult
Pirate metrics este printre cel mai cunoscut set de metrici și acronimul vine de la: Acquisition, Activation, Retention, Referral, Revenue.
Citeste mai mult
Lean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.
Citeste mai mult
Pe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes.
Citeste mai mult