Pe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes. Printre acestea, se află cele care te ajută să știi: cum să poziționezi produsul, cum să-l prezinți succint, ce metrici să folosești ca să măsori progresul, cum să identifici cât mai devreme canalele de distribuție potrivite și lista poate continua.
Dacă trebuie să reții ceva din acest articol, acest lucru ar fi următorul: Procesul de poziționare nu se încheie niciodată! E important să-l reiei ori de câte ori sunt schimbări semnificative în piață. În plus, procesul de poziționare nu este totuna cu procesul de a scrie mesaje legate de produsul tău.
O poziționare greșită, slabă pentru potențialii utilizatori rezultă în situații precum:
Ca să ajungi să-ți poziționezi corect produsul, în primă fază desprinde-te de categoria din care crezi că face parte. Dă-ți răspunsuri la o serie de întrebări, inspirate din procesul de positioning propus de April Dunford, în cartea sa Obviously Awesome.
În continuarea procesului de poziționare, alege ceea ce se numește the market frame of reference pentru produsul tău. Astfel, încadrează produsul în acea categorie de piață care-i pune cel mai bine în evidență valoarea de care le pasă cel mai mult utilizatorilor tăi.Dacă știi că ai asumpții în răspunsurile date, calibrarea va veni din interacțiunile produsului tău cu utilizatorii. Așa că, odată ce-ai trecut prin acest proces, nu-ți mai rămâne decât să testezi și să iterezi! Vezi și episodul de YouTube, unde luăm cazul startup-ului Brunch și vedem cum se face corect un proces de poziționare.
Press Release, September 13, 2023 After a successful first edition organised in May 2023, Launch […]
Citeste mai multAi o idee de business. Una în care crezi mult. Bun, bun, dar întrebarea e […]
Citeste mai multComunicat de presă, 19 mai 2023 Două noi proiecte românești în industria de tehnologie pentru […]
Citeste mai multComunicat de presă, 3 mai 2023 Launch Health Tech, primul eveniment dintr-o serie dedicată ecosistemului […]
Citeste mai multissued by Launch Community, an initiative of How to Web | Google for Startups | […]
Citeste mai multScena locală de startup-uri, tehnologie și inovație se întâlnește pe 20 septembrie, înainte de How […]
Citeste mai multScorul BRICE (găsești aici un template de framework) îți oferă un mod consistent de-a evalua, într-un mod obiectiv, viitoare sau potențiale dezvoltări de produs.
Citeste mai multPirate metrics este printre cel mai cunoscut set de metrici și acronimul vine de la: Acquisition, Activation, Retention, Referral, Revenue.
Citeste mai multLean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.
Citeste mai multTe-ai întrebat vreodată ce face diferența între un start-up care rămâne doar o idee bună […]
Citeste mai multȘtim că viața într-un startup poate fi un rollercoaster – cu urcușuri și coborâșuri amețitoare. […]
Citeste mai mult