Cum să îți poziționezi produsul

Pe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes. Printre acestea, se află cele care te ajută să știi: cum să poziționezi produsul, cum să-l prezinți succint, ce metrici să folosești ca să măsori progresul, cum să identifici cât mai devreme canalele de distribuție potrivite și lista poate continua.

Procesul de poziționare nu se încheie niciodată!

Dacă trebuie să reții ceva din acest articol, acest lucru ar fi următorul: Procesul de poziționare nu se încheie niciodată! E important să-l reiei ori de câte ori sunt schimbări semnificative în piață. În plus, procesul de poziționare nu este totuna cu procesul de a scrie mesaje legate de produsul tău.

O poziționare greșită, slabă pentru potențialii utilizatori rezultă în situații precum:

  • aceștia nu înțeleg ce face produsul
  • cred că produsul nu li se adresează lor
  • nu-i înțeleg valoarea
  • nu cred că produsul poate livra valoarea promisă
  • nu văd diferențe între produsul tău și produse similare.

Obviously Awesome Positioning

Ca să ajungi să-ți poziționezi corect produsul, în primă fază desprinde-te de categoria din care crezi că face parte. Dă-ți răspunsuri la o serie de întrebări, inspirate din procesul de positioning propus de April Dunford, în cartea sa Obviously Awesome.

  • Ce alternative ar fi folosit utilizatorii tăi, dacă produsul tău nu ar fi existat?
  • Ce face produsul tău în mod unic?
  • Cui îi pasă de valoarea pe care o aduci prin produsul tău? Cine sunt acei oameni pe care-i doare cel mai tare problema pe care produsul tău o rezolvă?

Market Frame of Reference

În continuarea procesului de poziționare, alege ceea ce se numește the market frame of reference pentru produsul tău. Astfel, încadrează produsul în acea categorie de piață care-i pune cel mai bine în evidență valoarea de care le pasă cel mai mult utilizatorilor tăi.Dacă știi că ai asumpții în răspunsurile date, calibrarea va veni din interacțiunile produsului tău cu utilizatorii. Așa că, odată ce-ai trecut prin acest proces, nu-ți mai rămâne decât să testezi și să iterezi! Vezi și episodul de YouTube, unde luăm cazul startup-ului Brunch și vedem cum se face corect un proces de poziționare.

Inapoi la blog

Articole recente

Launch Health Tech Ed. 2

Launch Health Tech brings together the CEE Health Tech ecosystem, on October 3rd, in Bucharest

Press Release, September 13, 2023 After a successful first edition organised in May 2023, Launch […]

Citeste mai mult

5 must-have pentru un MVP de succes

Ai o idee de business. Una în care crezi mult. Bun, bun, dar întrebarea e […]

Citeste mai mult

Cum a fost în cadrul primei ediții Launch Health Tech | Mai 18, 2023 | Bucuresti, Apollo 111

Comunicat de presă, 19 mai 2023 Două noi proiecte românești în industria de tehnologie pentru […]

Citeste mai mult

Deschidem verticala de health prin Launch Health Tech | Ed. 1, Mai 18, 2023 | Bucuresti, Apollo 111

Comunicat de presă, 3 mai 2023 Launch Health Tech, primul eveniment dintr-o serie dedicată ecosistemului […]

Citeste mai mult

Launch Annual Report 2023: The State of Romanian-born Early Stage Startups

issued by Launch Community, an initiative of How to Web | Google for Startups | […]

Citeste mai mult

Launch Community Evenings #5 Bucharest are loc pe 20 septembrie, la Club Expirat

Scena locală de startup-uri, tehnologie și inovație se întâlnește pe 20 septembrie, înainte de How […]

Citeste mai mult

Scorul BRICE. Cum să prioritizezi

Scorul BRICE (găsești aici un template de framework) îți oferă un mod consistent de-a evalua, într-un mod obiectiv, viitoare sau potențiale dezvoltări de produs.

Citeste mai mult

Launch Community Report 2021

Citeste mai mult

Pirate Metrics: AARRR

Pirate metrics este printre cel mai cunoscut set de metrici și acronimul vine de la: Acquisition, Activation, Retention, Referral, Revenue.

Citeste mai mult

Lean Canvas

Lean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.

Citeste mai mult

How to Web, co-organizator al Launch

Launch, comunitatea fondatorilor de startups este o inițiativă a How to Web, Google for Startups, […]

Citeste mai mult

Cum să transformi o idee într-un business finanțabil?

Te-ai întrebat vreodată ce face diferența între un start-up care rămâne doar o idee bună […]

Citeste mai mult

De la obstacole la soluții: Cum faci tranziția în startup

Știm că viața într-un startup poate fi un rollercoaster – cu urcușuri și coborâșuri amețitoare. […]

Citeste mai mult

Primește newsletter Launch

Logo Twitter Logo Facebook Logo Instagram Logo Linkedin Logo Youtube