Știm că viața într-un startup poate fi un rollercoaster – cu urcușuri și coborâșuri amețitoare. Dar ce-ar fi dacă am putea să transformăm fiecare provocare într-o oportunitate?
Claudiu Petria, COO & Co-founder Questo, una dintre mințile creative din spatele aplicației Questo, ne-a împărtășit câteva sfaturi prețioase. Hai să le luăm pe rând!
1.Gata cu “da, dar”-urile. E timpul pentru “Cum facem?”
Este ușor să rămâi blocat în mentalitatea “da, dar…” atunci când te confrunți cu o problemă. Claudiu și echipa sa au învățat rapid că abordarea corectă este să se concentreze pe soluții, nu pe obstacole. Când întâmpini o provocare, oprește-te și întreabă-te: “Cum facem să trecem peste asta?”. Această schimbare de perspectivă poate fi exact catalizatorul de care ai nevoie pentru a găsi soluții inovatoare. Nu te teme să fii creativ, pentru că din creativitate vine progresul.
2. Feedback-ul e aur, dar ai grijă la cine-l oferă.
Claudiu ne-a reamintit că cel mai important feedback vine de la acei clienți care plătesc și, implicit, investesc în soluțiile tale. Desigur, e tentant să implementezi fiecare sugestie care vine pe cale, dar trebuie să înveți să prioritizezi. Gândește-te bine: feedback-ul respectiv te ajută să avansezi? Dacă nu, e în regulă să-l lași deoparte. Nu uita, cheia este să găsești echilibrul între a asculta și a filtra, astfel încât să construiești un produs care contează cu adevărat.
3. Tu ești expertul. Ai petrecut mai mult timp cu problema decât oricine altcineva. Uneori, când ești copleșit de opiniile celor din jur, ai tendința să-ți pierzi încrederea. Dar, hei, cine a petrecut cel mai mult timp analizând, testând și îmbunătățind soluția ta? Exact, tu! Claudiu ne-a reamintit că, deși e important să fii deschis la idei noi, nu uita că tu cunoști cel mai bine problema. Ai încredere în intuiția ta și în cunoștințele tale, pentru că ele te-au adus până aici. Deci, data viitoare când te îndoiești de direcția în care te îndrepț, amintește-ți de acest adevăr simplu: tu ești cel mai bine informat în ceea ce faci.
4. The joy of building a startup is real. N-o lăsa să-ți scape.
În goana după testare, validare, lansare și altele, e ușor să uiți de motivul principal pentru care ai început acest drum: pasiunea și bucuria de a construi ceva unic. Claudiu ne-a provocat să ne întrebăm: ce e mai important pentru tine, bucuria ta sau a clienților tăi? Realitatea este că, dacă tu nu te bucuri de proces, nici clienții nu vor simți entuziasmul tău. Deci, asigură-te că îți aloci timp să savurezi micile victorii și să te bucuri de parcurs! 🌟
Mai sunt câteva lecții mișto pe care n-ar trebui să le ratezi.
Press Release, September 13, 2023 After a successful first edition organised in May 2023, Launch […]
Citeste mai multAi o idee de business. Una în care crezi mult. Bun, bun, dar întrebarea e […]
Citeste mai multComunicat de presă, 19 mai 2023 Două noi proiecte românești în industria de tehnologie pentru […]
Citeste mai multComunicat de presă, 3 mai 2023 Launch Health Tech, primul eveniment dintr-o serie dedicată ecosistemului […]
Citeste mai multissued by Launch Community, an initiative of How to Web | Google for Startups | […]
Citeste mai multScena locală de startup-uri, tehnologie și inovație se întâlnește pe 20 septembrie, înainte de How […]
Citeste mai multScorul BRICE (găsești aici un template de framework) îți oferă un mod consistent de-a evalua, într-un mod obiectiv, viitoare sau potențiale dezvoltări de produs.
Citeste mai multPirate metrics este printre cel mai cunoscut set de metrici și acronimul vine de la: Acquisition, Activation, Retention, Referral, Revenue.
Citeste mai multLean Canvas răspunde unei nevoi cheie pentru startup-ul tău: aceea de documentare a planului pe care îl ai pentru acesta și, mai mult decât atât, te ajută să identifici asumpțiile majore pe care le ai.
Citeste mai multPe lângă energie și entuziasm, într-un startup tech ai nevoie de un set de instrumente care să te ajute să dezvolți un produs de succes.
Citeste mai multDupă o discuție captivantă cu Cătălin Anghel, fondatorul Cautcurier.ro, am extras câteva lecții esențiale pentru […]
Citeste mai multRăspunsul ar fi simplu – ”all great product starts with an idea” (sursă: Idea Morph […]
Citeste mai mult